Obsah
pravidla pro přijímání stížností
Obec Milý
Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností
Starosta obce Milý podle § 102 odst. 2 písm. n) zákona č. 128/2000 Sb. O obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obcích“), stanovil dne 4.8.2003, tato pravidla pro přijímání a vyřizování stížností:
Článek 1
Přijímání stížností
- Stížnost může být podána písemně, elektronicky nebo ústně.
- Písemnou stížnost může předat každý přímo na Obecní úřad v Milém(dále jen“obecní úřad“) v době úředních hodin. Na požádání se příjem žádosti potvrdí otiskem podacího razítka s uvedením data na kopii podání.
- Elektronickou stížnost lze podat prostřednictvím E-mailové adresy : mily@obecni-urad . net.
- Ústní stížnosti přijímají v době úředních hodin na obecním úřadu starosta obce a místostarosta. Při ústním podání, které nelze vyřídit ihned, se sepíše záznam. Který musí obsahovat jméno a adresu stěžovatele, konkrétní obsah stížnosti , podpis stěžovatele a osoby, která záznam sepsala.
Článek 2
Evidence stížností
- Stížnost se zaeviduje na obecním úřadu v podacím deníku. Stížnosti a spisový materiál týkající se jejich vyřizování se zakládají odděleně od ostatních spisů.
- Na obecním úřadě se vede centrální se vede centrální evidence všech došlých a ústně podaných stížností, která obsahuje následující údaje: datum podání, jméno a příjmení stěžovatele, předmět stížnosti, data podání zpráv o způsobu vyřízení stížnosti, jak byla splněna opatření k nápravě.
Článek 3
Vyřizování stížností
- Starosta obce rozhodne o způsobu vyřízení stížnosti a pokud nepůjde o podání podle § 16 odst.2 písm. F) zákona o obcích , bude stížnost vyřízena obecním úřadem nejpozději ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy byla doručena obecnímu úřadu. V případě ,že obecní úřad nebude moci vyřešit stížnost do 30 dnů ode dne, kdy byla doručena obecnímu úřadu, může rozhodnout starosta obce ve vyjímečných případech o prodloužení lhůty pro vyřízení stížnosti, a to nejpozději do 60 dnů popřípadě do 90 dnů ode dne doručení obecnímu úřadu. O důvodech musí být uvědoměn stěžovatel.
- Anonymní stížnosti posoudí starosta obce a stanoví další postup.
- Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření byla učiněna opatření k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn.
Článek 4
Rozbor o došlých vyřízených a nevyřízených stížnostech
- Starosta obce bude o došlých vyřízených a nevyřízených stížnostech s vyhodnocením jejich obsahu, příčin, zjištěných závad a s uvedením opatření provedených k nápravě průběžně informovat Zastupitelstvo obce Milý na jeho nejbližším veřejném zasedání.
Článek 5
Kontrola
- Kontrolu dodržování těchto pravidel provádí starosta obce a kontrolní výbor zastupitelstva obce Milý.
Tato pravidla nabývají účinnosti dnem 4. srpna 2003
Starosta obce Milý
Zdeněk Kvasnička
Vyvěšeno: 5. 8. 2003